7 Makanan yang Menaikkan Lemak




Di Malaysia ni boleh dikatakan syurga makanan. Semuanya sedap-sedap. Namun begitu kebanyakan makanan yang selalu kita makan sebenarnya menaikkan lemak yang sedia ada di dalam badan kita. Jadi di sini kinah nak kongsi 7 makanan yang menaikkan lemak dengan jayanya.


Burger salah satu makanan yang menaikkan lemak dalam badan kita. Tambahan pula sekarang burger ni dah diinovasi dan banyak pilihan menu seperti burger bakar. 


Roti canai biasanya dimakan ketika sarapan pagi. Ada juga dihidangkan pada waktu petang dan malam. Bila makan roti canai ni sekeping tak cukup. Tak sedar banyak lemak ni huhu.


Minuman bermanis pun ada dalam senarai. Minuman yang terlalu manis bila tak work out memang naik la lemak dalam badan plus penyakit lain pula yang datang.


Pisang goreng dengan teh o panas waktu petang memang sedap. Banyak minyak yang digunakan untuk menggoreng ada juga peniaga yang menggunakan minyak yang dah banyak kali pakai. Fikir-fikirkanlah.


Apam balik biasanya jumpa bila ada pasar malam. Jagung dan kacang yang banyak memang sedap. Lemak pun bertambah sedap di dalam badan kita.


Pergi McDonald mesti akan dapat french fries sebagai side dish. Makan panas-panas ni memang sedap. 


Makanan paling rare sekali. Boleh dikatakan makanan ruji untuk orang bujang dan students. 

Post a Comment

6 Comments