Monday, 23 December 2013

Playboy Itu Suami Aku Akan Tamat Pada Minggu Ini

Assalamualaikum semua, pada minggu ni, slot Akasia iaitu Playboy Itu Suami Aku (PISA) di TV3 akan melabuhkan tirainya dan akan digantikan dengan The Wedding Breaker. Kinah baru je habis baca novel ni tau, adik kinah punya. Punya lama kinah cari kat kedai buku, pergi je habis sampai ada satu hari tu adik kinah beritahu dia ada beli novel tu, akhirnya dapat juga bacanya. Ceritanya boleh tahan juga, nak cerita lebih-lebih nanti tak best pulakkan. Korang tunggu je minggu depan ye hehehe.

Tak sabar rasanya nak tonton The Wedding Breaker versi drama. 


Sinopsis

"Saya memohon maaf kerana mengganggu majlis kalian. Tetapi sebelum Tengku Juwita bernikah dengan Tengku Adam, dia wajar mengetahui siapa bakal suaminya yang sebenar " - Ariana Rose

Ariana Rose kehadirannya menyebabkan majlis pernikahan itu terbatal. Disebabkan gadis itu jugalah reputasi dan status diri bekas pengantin lelaki itu menjunam jatuh di mata masyarakat. Siapa sebenarnya dia? Apa tujuannya dan siapa yang menghantarnya untuk merosakkan majlis pernikahan itu? Tak kira, dia akan menyiasatnya juga!

Akhirnya Ariana Rose terpaksa akur dengan balasan yang perlu diterimanya akibat perbuatannya itu, Semenjak bertemu dengan lelaki itu, banyak peristiwa yang tak terjangka berlaku dalam hidupnya.

"What's so funny"
"Talking to me?"
"Nah... just talking to the lizard. See... there... we were talking just now. I know you won't be able to understand the lizard's language."

Tapi kenapa setelah berlari sejauh ini, lelaki itu masih ditemuinya? Setelah dia berusaha melupakan semua kenangan itu, kenapa lelaki itu kembali meruntuhkan azam dan semangatnya? Kenapa mesti ada nama itu dalam kamus hidupnya?!

"I'm gonna miss you... I'd rather stay by your side. Always."
"Sayang kat abang rupa-rupanya ya?"
"Mestilah, you are my bubbly boo and a naughty one too."

Selama ini sudah banyak perempuan yang lebih cantik daripada dia hadir dalam hidup Tengku Adam Kamil. Tapi kenapa gadis itu juga yang melekat dalam hati dan ingatannya? Adakah itu petanda yang dia memang ditakdirkan untuk dirinya?

"Satu aje kesalahan awak, Arianna... Awak dah curi hati saya." - Tengku Adam Kamil 




3 comments:

  1. tak layan sangat la cerita nie kak kina. hik2. :D

    ReplyDelete
  2. Asalamualaikum kinah ,
    Satu info yang menarik bagi
    kaki kaki melepek di hadapan
    kaca television..ia mesti
    Mesti cerita yg menarik bila
    kinah yang dah rekement..

    ReplyDelete