Saturday, 28 December 2013

Kalau Penyu Boleh Bercakap


Cantiknya ciptaan Allah SW.T. Lihatlah penyu ni bergerak dengan bebas, tapi sedarkah kita semua bahawasanya spesies penyu sekarang ni kian terancam, orang pulak kutip telur untuk makan. Sedap ke makan telur penyu? Tak sanggup kinah nak makan telur penyu ni. Kesian tau. Daripada sekarangla kita kena jaga spesies ni kalau tidak generasi akan datang langsung tak kenal rupa penyu macam mana harap tengok gambar tak real. Cuba korang semua bayangkan jikalah penyu boleh bercakap, mesti diorang akan ucap terima kasih kerana lindungi mereka daripada anasir-anasir yang akan mengancam mereka. 

Without your help, the marines turtles might never swim freely in our ocean again. Klik sini untuk membantu hidupan marin ni :)


3 comments:

  1. anasir tu manusia kan :l ada banyak lagi telur boleh dimakan ayam,itik,unta,yang terancam juga jadi pilihan demi keuntungan :' itu nama manusia tak berjasa dengan ekosistem

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula, kesian hidupan marin kite ni :(

      Delete