Monday, 24 July 2017

Projek Masak-Masak Kinah


Projek Masak-Masak| Dalam galeri gambar banyak pulak gambar yang kinah masak sepanjang minggu-minggu lepas. Kenapa minggu-minggu lepas? Sebabnya bukan hari-hari kinah masak ye. Kalau ada aktiviti kat luar kitorang beli je. Sejujurnya, kinah ni dulu tak de la pandai masak. Setakat nasi goreng tu bolehla. Tapi sejak dah kawin ni tetiba pulak skill memasak tu muncul herher. Bak kata orang putih 'Practice Makes Perfect'. Jadi, pada anak dara yang di luar sana tu selalu lah masuk ke dapur tolong potong-potong ke ape, itupun skill jugak dik.

Berbalik semula pada tajuk asal, projek masak-masak. Apa yang kinah masak sepanjang minggu-minggu lepas. Haaa mana yang mengikuti Instagram kinah diorang tau la apa yang kinah masak. Cuma lambat sikit je nak tulis entri. Ehh sikit ke? Huhu.  Ok mana yang belum follow Instagram kinah bolehlah follow @kinahnazari. Tanpa membuang masa jom kita tengok apa yang kinah masak.

Paprik Canpur
Telur Dadar Special
Bihun Goreng
Udang Galah Tiga Rasa
Ayam Percik
Haa macam mana. Terinspirasi ke? Esok mana yang tak tau nak masak apa bolehla masak lauk-lauk ni. Kinah selalu masak tak banyak jenis pun. Lagipun suami bukannya suka makan banyak-banyak lauk pun lagipun yang makan pun kami berdua je. Anak dara tu lain la lauk die hehe. Ok lah itu je nak cerita. Selamat malam semua.



3 comments: