Monday, 24 April 2017

Cuti Isra' Mi'raj dan Pertabalan Agong Ke -15



Assalamualaikum dan selamat pagi. Huwaa sakan no ampa semua cuti. Bila cuti lama ni, ada yang mengambil kesempatan untuk pulang ke kampung halaman masing- masing. Ada juga yang pergi bercuti bersama keluarga dan ada juga yang duduk kat rumah je. Duduk kat rumah tu kinah le. Nak buat macam mana tuan drebar kerja. Hari ni kalau diikutkan orang bekerja walaupun Isra' Miraj sebab ada negeri yang tak ambil cuti ni sebagai cuti kelepasan am.

Beberapa minggu lepas telah diiumumkan bahawasanya pada 24 April 2017 adalah cuti umum sempena Pertabalan Yang Dipertuan Agong ke-15. Bila dah diumumkan cuti, semua orang pakat apply cuti la.


Cuti, cuti juga. Jangan lupa tentang peristiwa Isra' Miraj tentang perjalanan Nabi Muhammad SAW dari bumi ke Langit ketujuh sehingga ke Sidratul Muntaha untuk menerima perintah Allah SWT untuk melakukuan solat lima waktu dan perjalanan ini berlaku hanya berlaku satu malam saja.


Allahuakbar betapa besar keagunganNya. Semua yang berlaku hanya satu malam sahaja. Jika dilihat mengikut ilustrasi tersebut mana mungkin kita dapat melalui perjalanan seperti ini hanya satu malam sahaja. Semoga kita dapat mengambil iktibar akan semua perkara yang berlaku.

3 comments

  1. salam isra' mikraj dan selamat bercuti kinnaz :)

    ReplyDelete
  2. Salam Isra' Mikraj kak Kinah :D

    ReplyDelete

© Love Is Simple
Maira Gall