Bila Sakit Tekak Menjengah

Bila cuaca tak menentu kejap panas kejap hujan mulalah kesihatan terganggu. Tiba-tiba je tekak ni rasa perit nak menelan cukupla punya payah.  Ditambah pula dengan rasa nak demam. Kiranya satu pakej la ni.
Bila jadi macam ni mula petua-petua lama keluar seperti minum air asam jawa. Feww masam tu dengam leceh lahi nak asingkan asam jawa tu daripada biji. Itu bukan jadi alasan lagi seban sekarang ni dah ada yang instant punya tanpa biji. Beli je kat pasar raya bancuh dengan air suam. Kemudiam minum. Itu cara orang lama.

Sumber: Google

Pernah dengar tak bila kita sakit tekak ke batuk opah-opah kita suruh makan aiskrim. Petua yang ni tak pernah cuba lagi sebab dah ais takut makin teruk. Sejauh mana kebenarannya? Tak pastilah. Sapa pernah cuba? Cuba kongsi sikit.

Sedapnya aiskrim. Lama pantang makan ni

Ha yang ni memang selalu sangat orang amalkan. Sebabnya mudah tak payah nak perah sana sini. Bukak je paket terus ngap.





You Might Also Like

2 Pengomen Tegar

  1. Bab makan aiskrim tu belum cuba...hehe.

    ReplyDelete
  2. Aah pernah jgk dgr yg part mkan aiskrim tu.org kate berkesan.

    ReplyDelete