Saturday, 26 November 2016

Jangan Halang Anak- anak Menconteng

Anak-anak semakin membesar jadi pelbagai karenah yang perlu ditempuhi oleh ibu bapa. Antaranya menconteng. Dinding-dinding rumah penuh dengan hasil kreativiti anak anda, biarkanlah budak dah nak membesar. Biarkan sel-sel otaknya berhubung. Memanglah dinding yang warna warni tu dah tak cantik macam dulu. Biarkanlah. Ada sebab mereka menconteng. Malah jika belek balik buku rekod kesihatan anak anda pada umur 15 bulan kalau tak silap la ada ditanyakan sama ada boleh menconteng ke tidak? Setiap perkembangan kanak-kanak berbeza, jadi ibu-ibu di luar sana janganlah membandingkan anak orang dengan anak sendiri. 

Terdapat 8 sebab kita tidak patut menghalang anak-anak menconteng. 













Sumber: facebook


4 comments:

  1. Zaman skrg dh mcm trend kan parents biar anak conteng dinding, hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak kecik takpe biasala tu. Dah besar tu conteng dinding memang luar biasa dan mintak kena luku haha

      Delete
  2. huhuhuh.. ptt la mak x penh nk marah adik n anak buah conteng dinding umah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kan cantik dinding tu tak payah beli wallpaper hihi

      Delete