Saturday, 12 April 2014

Pasar Raya Halal Buka Cawangan di Malaysia


Assalamualaikum semua

Pasar raya halal buka cawangan di Malaysia
Kerjasama Lulu, FELDA babit pelaburan RM647 juta 
Dubai: Pasar raya halal terbesar di Asia Barat akan membuka cawangannya di Malaysia dengan kerjasama FELDA pada tahun ini, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin. 
Emiriah Arab Bersatu (UAE) membuka langkah kepada kepada Kumpulan Antarabangsa Lulu untuk bertapak di negara ini. 
Timbalan Perdana Menteri berkata, hubungan baik antara Malaysia dan “Pasar raya Lulu yang mempunyai lebih 100 rangkaian perniagaan di Asia Barat dan juga India akan membuka enam cawangannya di Malaysia. Perbincangan ini adalah susulan pertemuan saya dengan pemilik pasar raya berkenaan, Yusof Ali MA, sebelum ini.

Pasaraya Lulu hmmm menarik tu  

Janji Jaslina (Download)


Assalamualaikum semua

Episod 1 - DOWNLOAD
Episod 2 - DOWNLOAD
Episod 3 - DOWNLOAD
Episod 4 - DOWNLOAD
Episod 5 - DOWNLOAD
Episod 6 - DOWNLOAD


Sumber: Pereka Cerita


Betui Ke Tidak? Huhuh


Photo: circle of fear...

3 Maut 10 Parah Bas Terbalik Di Bentong


Assalamualaikum semua,

Tiga termasuk sepasang suami isteri maut manakala sepuluh lagi cedera parah dalam nahas bas terbalik di Bentong. Dalam kejadian kira-kira pada jam 12.30 malam dipercayai bas itu memotong beberapa kenderaan lain hingga menyebabkan bas itu hilang kawalan sebaik tiba di satu selekoh dan merempuh tiang elektrik sebelum terbalik di KM11 Jalan Bentong - Raub dekat Bilut. Bas malang itu dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala Kota Baharu Kelantan.

 Foto
Keadaan bas yang terbalik
Sumber: Berita Harian online

Semoga perjalana Kinah ke Kuala Lumpur nanti selamat dan berjalan dengan lancar.



Thursday, 10 April 2014

Anugerah Terindah Episod 1,2,3,4,5,6,7

Assalamualaikum semua


Episod 1 - DOWNLOAD
Episod 2 - DOWNLOAD
Episod 3 - DOWNLOAD
Episod 4 - DOWNLOAD
Episod 5 - DOWNLOAD
Episod 6 - DOWNLOAD
Episod 7 - DOWNLOAD


Credit to: Pereka Cerita

Aku Isterinya (Download) Episod 1,2,3,4.5,


Assalamualaikum semua,

Sesiapa nak download Aku isterinya kinah ada sediakan link. 


Episod 1 - DOWNLOAD
Episod 2 - DOWNLOAD
Episod 3 - DOWNLOAD
Episod 4 - DOWNLOAD
Episod 5 - DOWNLOAD



Credit to: Pereka cerita

Safi Balqis White Trilogy

Assalamualaikum semua

Hari ni kinah beransur pulih dari demam yang panjang alhamdulillah. Kali ni kinah nak cerita mengenai produk penjagaan kulit yang kinah pakai. Kinah sebenarnya pengguna produk Safi Balqis Perfect 10. Haaa cerah sempurna dalam masa 2 minggu aje. Dulu duta safi ni Shila Amzah tapi sekarang ni Safi baru sahaja melancarkan produk terbaru mereka Safi Balqis White Trilogy. Kali ni Hanis Zalikha dilantik sebagai duta produk Safi yang terbaru ni, kenal Hanis Zalikha?? Tak kenal tak tau la kinah. 

Hanis Zalikha Safi Balqis
Hanis Zalikha duta baru produk Safi Balqis White Trilogy. Cantiknya dia

Oleh kerana Safi keluar produk baru dan kinah pun tak lepaskan peluang untuk menggunakannya. Lagi pun kinah dah rasi dengan Safi Balqis ni tak mau dah produk lain. Wangi pulak tu. 

Hanis Zalikha Safi Balqis
Produk terbaru dari Safi 

Hanis Zalikha Safi Balqis
Sedapnya buah kiwi

Gambar ni kinah amik dari http://www.budiey.com

Tuesday, 8 April 2014

Ambil Darah Untuk FCB


Assalamualaikum semua

Semalam entri bergambar je, hari ini entri bertulis pulak huhu. Yer kinah tak sihat. Kinah demam masuk hari ini dah 5 hari. Hmmm lama kan. Sebenarnya kinah dah pergi klinik swasta masa mula-mula kena demam hari tu, masa tu suhu badan kinah 38.2 hmm. Hari ini kat opis dah seram-seram sejuk sampai hidung berdarah. Lepas office hour tadi kinah pergi Klinik Greentown dekat Ipoh tak tahan sangat dah mata berair hidung berdarah. Jumpa doktor terus beritahu doktor yang kita ni demam dah lima hari. Terbeliak mata doktor tu. Sekali cek suhu badan 36, kali ni ada kurang sikit tak macam mula-mula hari tu sampai dapat 2 hari MC. Doktor cakap disebabkan awak demam dah 5 hari kena amik darah untuk FCB. Melilau la mencari bilik amik darah dan serah darah tu pada makmal. 


Tunggu punya tunggu nama kinah dipanggil untuk ambil keputusan. Tak faham langsung amenda la diorang tulis. Kinah bawak keputusan darah pada doktor semula. Lepas doktor teliti keputusan darah kinah, alhamdulillah darah kinah normal tak apa pun yang pelik huhu. Apa lagi kinah kena telan ubat aje la minggu ni. Sabor je la.


P/S: Jagalah kesihatan anda semua.

Monday, 7 April 2014

Monday Blues




Cuma gambar yang berkata huhuhu


© Love Is Simple
Maira Gall