Tanggung Kesalahan Orang Lain!!!

by - Monday, March 24, 2014


Assalamualaikum semua, salam Isnin. Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Hari ni kinah terpanggil untuk berkongsi serba sedikit mengenai menaggung kesalahan orang lain. Hal ni ada melibatkan seorang pekerja di tempat kinah ni. Dia didapati bersalah atas tuduhan tidak mengeluarkan tiket kepada penumpang. Itu merupakan satu kesalahan yang serius. Setelah disoal siasat kami dapati sebenarnya hasil collection mereka bukan untuk dia sahaja. Tapi dikongsi dengan orang lain. Menjadi tak seronoknya dia sanggup terima kesalahan itu sungguhpun ada lagi yang terlibat dalam hal ni. Memang tidak adil bagi dia lagipun dia tak nak beritahu siapa lagi yang terlibat. Bila dia begini, mendiamkan diri namanya automatik jadi buruk dan malu.

p/s: Kalau anda mengalami situasi macam ni, adakah anda inin melindungi mereka yang turut terlibat sama?
 Cuba bagi pandangan sikit dalam hal ni.


You May Also Like

8 Pengomen Tegar

  1. memang tak lah kalau akak nak tanggung salah orang lain...

    ReplyDelete
  2. kalao bagi muni , muni pertahan kan diri muni . . tak senang2 mngaku sebab tu menunjukkan kelemahan kita lagipon kita tak bersalah . . kalao nak mengaku bersalah pon cari org yang terlibat dan sama2 mengaku . .

    ReplyDelete
  3. depends kot, kalau orang tu org yg anne sayang, mgkin sanggup kot tanggung. tapi tgk la jenis kesalahan mcm mana kan.. hehehe..

    blog kinah dah berwajah baru laa.. cantik!! hihi..

    ReplyDelete
  4. Bergantung pada situasi.. Mungkin ya mungkin tak ^^"

    ReplyDelete
  5. berani kerana benar..tp mungkin dia ada perkra lain y harus disembunyikan..

    ReplyDelete
  6. kalau kita selalu mengalah dan tak protect diri kita.. nnti org lgi naik kpla... kwn2 jugak.. tpi jgn smpai kwn mkn kwn dh la..

    ReplyDelete
  7. Nanti orang tu naik lemak la pastu buat lagi sebab ada orang lain yang tanggung

    ReplyDelete
  8. selagi tiada peraturan dan pendisplinan di tempat tersebut.
    selagi itu xkan heylang dan senantiasa berulang perkara tersebut.
    kena ambil contoh pengurusan rapit sdn bhn .

    ReplyDelete