Friday, 31 January 2014

Meletup Sana Sini

Assalamualaikum semua.


Apa yang meletup? Apa lagi mercun la yang meletup. Dum dam dum dam dum dam sana sini. Perkara biasa pada musim perayaan. Musykilnya banyak dah pihak polis membuat rampasan mercun, bunga api tapi tetap juga bolos hmmm. Perkara biasa la tu tak payah nak difikirkan. Semua tahu mercun tu merbahaya, bila kena mata buta, kena tangan kudung. Semua orang tahu betapa bahayanya mercun tu tapi tetap juga orang main mercun bila musim raya, tak kirala raya Aidilfitri ke, raya Cina ke semua main mercun dah macam satu tradisi pulak. Pada yang nak main mercun tu hati-hatila yer bukan apa tengah seronok tiba-tiba pulak terkena, malang tak berbau. 





8 comments

  1. No wonder la setiap perayaan, mercun bunyi sana sini. Melayu, India, Cina. 1 malaysia

    ReplyDelete
  2. biasalah tu cik kinah..
    tak meriah katanyer raye takde mercun.. hurmm..
    >.<

    ReplyDelete
  3. kat cne pun tak habis2 lagi org main mercun

    ReplyDelete
  4. salam. nak meriahkan susana katakan huhuhu

    ReplyDelete
  5. Zumal datang ziarah blog Kinah ;) Lama yer xde entri baru.

    ReplyDelete
  6. Huh.. takut juga ada yang termasuk rumah terbakar -,-

    ReplyDelete
  7. suka kemeriahan dgn bunyi mercun
    tp kena berwaspada..blh mendtangkn kecederaan serius..x suka mercun besar tu..bising

    Sertai Segmen Jom Beramah Mesra
    Sambil berkenal-kenalan, peserta bakal memenangi hadiah.
    Menawarkan hadiah:
    Tafsir pimpinan Ar Rahman kepada pengertian Al Quran, Jam tangan 2x, Dress & Fridge magnet 2x.
    Jom meriahkan bersama! Jemput join :)

    ReplyDelete
  8. aku mmg sakit ati klu orng main mercun tgah2 mlm., nk karate tengkuk nya da tua2 la plak., ckp elok2 xbeksan., huhu mmg bengang la.,

    ReplyDelete

© Love Is Simple
Maira Gall