Friday, 8 November 2013

# Tahukah Anda

Jerawat Di Wajah Ada Rahsia Tersendiri

Assalamualaikum semua. Kali ni kinah nak kongsi sikit mengenai jerawat. Jerawat yang tumbuh di sekitar muka memberi kesan kepada individu terbabit antaranya kurangnya keyakinan diri di khalayak ramai. Tapi tahukah anda semua bahawa jerawat yang tumbuh di sekitar muka mempunyai rahsi tersendiri. Hmm Kinah pun baru tahu tau, Kinah terjumpa artikel ini pada bungkusan nasi lemak sewaktu Kinah bersarapan pagi tadi. 


Jerawat yang tumbuh pada wajah, selain dikaitkan dengan faktor hormon sebenarnya tersimpan rahsia tersendiri. Jerawat pada dahi bermaksud peredaran darah yang tidak baik, ini disebabkan terlalu letih atau tertekan (stress).

Jerawat pada hidung pula bermaksud tulang belakang anda mempunyai masalah, jerawat pada pipi kiri dikaitkan dengan fungsi hati kurang lancar dan pipi kanan, termasuklah dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan masalah penghasilan darah jerawat di pipi kanan pula fungsi paru-paru anda tidak normal. Manakala jerawat pada dagu pula, dikaitkan dengan fungsi buah pinggang atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah.

Bagi mengatasi masalah sedemikian, kita perlulah mengamalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat supaya supaya toksin yang terkumpul di dalam badan kita dapat dikeluarkan, dan sistem imunisasi kita semakin kuat.


10 comments:

  1. jerawat pun ada rahsianya jugak kan..

    ReplyDelete
  2. haha tak sangka jerawat pun punyai maksud :)

    ReplyDelete
  3. kalao macam tu akak ni memng banyak sangat masalah kesihatan :)

    ReplyDelete
  4. baru tahu...thanks share ye kak :)

    ReplyDelete
  5. eh nana pun baru tau ni,hihi....tq share kinah:)

    ReplyDelete
  6. memang betul ni, sebab tu jaga kesihatan tu penting, kadang-kadang orang ambil remeh, termasuk laa ika sendiri huhu

    ReplyDelete
  7. thanks kina . info yg bagus ni .

    ReplyDelete
  8. aefa sbb faktor hormon~ jadi kena mkn ubat -.-;; bosan heee

    ReplyDelete
  9. baru tau kin..tp kn kin tuh klu jerawat,klu bekas jerawat lak camne er?

    ReplyDelete

loading...

Total Pageviews