Tuesday, 3 September 2013

Mana Nilai-nilai Murni Kita???

Assalamualaikum...


Dah tengok gambar kat atas tuh.. Hmm apa pendapat anda semua mengenai hal ni? Rasanya dah banyak kempen kat media massa, media cetak, untuk menerapkan nilai-nilai murni dalam diri terutama kepada anak muda pada masa kini. Tapi tengokla gambar kat atas tu, seorang wanita yang sedang mendukung anaknya berdiri manakala pasangan tersebut duduk tanpa mempedulikan wanita tersebut siap lentok lagi. Padahal dah terpampang board zon keutamaan tu. Hmm tak tau la anak muda zaman sekarang. Mana nilai-nilai murni kita ni kawan-kawan.


18 comments

  1. @Cik Mun
    tula kesian akak tu. diorang leh buat tak nampak je.

    ReplyDelete
  2. @yoplensor yop photographpy (mohdazmi)
    betui tu bang, hmm rasanya kat sekolah dah ade silibus sivik tapi budak2 ni langsung tak pratikkan

    ReplyDelete
  3. so rude. penat kot si ibu yeng mengendong. dorang sedap lagi lentok2. alahai. remaja2. -_-

    ReplyDelete
  4. budak2 zaman skrg mcm tu lahh... memang xda kesedaran lgsg .. sigh*

    ReplyDelete
  5. Entahla xde sifat belas kasihan langsung.

    ReplyDelete
  6. salah guna perkhidmatan... ishh2

    ReplyDelete
  7. @Lieya Von Jay
    tula pasai kak, hmm xde kesedaran langsung

    ReplyDelete
  8. @HuSNa MicHi
    agaknya diorang tu rabun kot. punyer besar board kat belakang tu

    ReplyDelete
  9. Kasihan 2 org tu kak, gambar ni dah tersebar kat seluruh fb.

    Hrap nanti jadi pengajaran buat dia dan kita jugak :)

    ReplyDelete
  10. @tiey smilez
    nak buat cmne, benda dah jadi. jdkan sebagai pengajaran

    ReplyDelete
  11. diorang pelancong luar kot..hu3, sabar jelh..nk bt mcm mn..nk kta xperasaan..hmm dh terpampang kt situ..lgpn akak sebelah 2 terang tang2 berdiri..sedey2

    ReplyDelete
  12. It was sad to have this issue as it involves muslims. :(

    ReplyDelete

© Love Is Simple
Maira Gall