Monday, 30 September 2013

Bumbung Masjid di Terengganu Runtuh

Assalamualaikum...

Lepas satu-satu bumbung runtuh, haritu bumbung di stadium runtuh, sekarang ni bumbung masjid pulak. Esok lusa entah apa la yang runtuh pulak. Keadaan macam ni membimbangkan orang ramai untuk pergi ke tempat awam kerana rasa tidak selamat lagi. Syukur tiada jemaah yang berada dalam masjid ketika itu. Bagaimana jika ada jemaah dalam masjid tu? Subhanallah. Diharap lepas ni pihak yang bertanggungjawab janganlah buat kerja sambil lewa, buatlah ikut spesifikasi jangan kerana nak mengaut untung lebih nyawa orang yang tidak berdosa tergadai. Selepas ini, harap kerajaan Negeri menetapkan syarat tender yang lebih ketat lagi kepada kontraktor supaya kejadian seperti ini tidak berulang lagi.

Sumber daripada Google


8 comments

  1. alhamdulillah takde yang tercedera. tula, skrg ni sume nak shortcut, takot barang binaan pon dia campur tak kualiti. wallahualam

    ReplyDelete
  2. bahaya btul kalau pembinaan x kukuh.tapi sbnrnya ini smua dah tertulis olehNYA.. smoga kita semua dibawah lindunganNYA

    ReplyDelete
  3. bumbung masjid mn ni?? hm teruknya..lpas stu2..kalau xambil tindakan..xmustahil akan berlaku lg utk msa akan dtg

    ReplyDelete
  4. ya allah nampak teruk sangat tu . . mujur tak ada yang tercedera . . betul2 pihak negeri kena kuatkan skit syart2 nak bg tender kat sesapa . . harap tak jadi lagi selepas ni .

    ReplyDelete
  5. rumah mama punya mak kat kampung pun roboh ditiup angin ribut malam tadi..

    ReplyDelete
  6. Ni mungkin barang-barang yang digunakan untuk construction masjid tersebut tak berkualiti, atau tak mengikut kuantiti yang sepatutnya digunakan, wallahualam, hanya Allah yang tahu kan,
    syukur takde yang cedera.

    ReplyDelete

© Love Is Simple
Maira Gall